torsdag 26 april 2012

Men alltså - på riktigt??

Som ni noterat och minns har jag ju varit förkyld. Jag trodde att det var över, så nu har jag börjat hosta ut lungorna istället och idag känner jag mig ganska klen faktiskt. Till viss del tror (och hoppas) jag att det beror på att jag har hållit igång ganska bra den här veckan, för att vara jag. Jag har gjort mycket och jag har gått upp innan klockan nio varje dag. Dessutom har jag varit ute och promenerat, inte direkt några stordåd, men jag har åtminstone fått lite frisk luft. Förhoppningsvis är detta bara trött-reaktionen på det och inte en fortsättning på denna satans förkylning.

Idag har det i alla fall hänt en rolig sak, och då är klockan bara 12 så vem vet vad som kan hända i eftermiddag? Jag var och hälsade på dagverksamheten som är kopplad till boendestödsverksamheten (nytt ord) och de har pyssel på torsdagar!!! Fattar ni?!?!? En dag till i veckan då jag kan pyssla samtidigt som jag kommer iväg till någonting och träffar lite fler människor! Totalt är jag alltså nu uppe i tre olika pyssel/skapande-tillfällen per vecka. Så himlarns roligt. Och bra socialt också. Det är en butik kopplad till den här verksamheten också, och de sa att jag gärna fick göra lite kort som kanske kunde säljas där. Eller någonting annat såklart, men tydligen hade det blivit lite dålig åtgång på det de gör. Kanske kan det bero på att det ligger nästan längst bort på Storgatan dit folk inte tar sig lika ofta - speciellt inte sen Ekorrarnas loppis har flyttat. Det är väldigt synd faktiskt, det är jättefina grejer de gör, sådant man kan se i inredningsaffärer som kan kosta ganska mycket, har de för nästan ingenting alls. Givetvis kan sakerna ha någon skavank här och där, men det är absolut ingenting man egentligen bryr sig så mycket om, och det är ju det som också gör det lite speciellt, personligt, men som sagt - på det stora hela så är det precis samma stil och saker som kan kosta skjortan. Om ni kommer till Tranås så tycker jag ni ska gå dit innan ni går till de övriga 10-15 inredningsbutiker som finns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar